ارتقاء توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور با تلاش شبانه روزی در شرکت فولادریل توس

ارتقاء توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور با تلاش شبانه روزی در شرکت فولادریل توس

ارتقاء توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور با تلاش شبانه روزی در شرکت فولادریل توس
شرکت فولادریل توس بعنوان نخستین شرکت حمل و نقل ریلی شرق کشور با مشارکت شرکت تعاونی فولادیار (متعلق به پرسنل فولاد خراسان)و شرکت راه آهن حمل و نقل(متعلق به صندوق پس انداز کارکنان راه آهن ج.ا.ا) با هدف ارتقاء توسعه صنعت حمل و نقل ریلی کشور بالاخص در منطقه شرق ایران بزرگ در سال 1390 تأسیس گردید. این شرکت با دارا بودن 700 دستگاه واگن ملکی و استیجاری، شریان حیاتی فعالیت بی وقفه مجتمع فولاد خراسان در تولید و عرضه محصولات فولادی را یاری می رساند و علاوه بر آن بخشی از وظیفه خطیر حمل و نقل در حوزه ریلی کشور را نیز عهده دار است، این شرکت از زمان تأسیس تا کنون 5 میلیارد و 600 میلیون تن کیلومترجابجایی بار را انجام داده است که معادل بیش از 5 میلیون تن انواع محصولات معدنی و فلزی است. این حجم عظیم با بیش از 8300 واگن باری جابجا گردیده است که این میزان بار معادل بهره گیری از 235 هزار کامیون جهت جابجایی می باشد. که حاکی از میزان بالای صرفه جویی در هزینه ها، کاهش چشمگیر مصرف سوخت، کمک به حفظ هوای پاک و محیط زیست، کاهش قابل توجه ترافیک جاده ای و به تبع آن کاهش تصادفات و سوانح جاده ای و تلفات جانی و مالی هم وطنان مان می باشد.
ازآنجاکه هدف گذاری و چشم انداز این شرکت پویا و فعال، رسیدن به یک هزار دستگاه واگن باری ملکی تا سال 1404 می باشد، از همین رو از سال 1393 شروع به خرید و افزایش تعداد واگنهای ناوگان حمل و نقل خود نمود و 50 دستگاه واگن باری از شرکت واگن سازی پارس خریداری نمود که در سال 1395 وارد ناوگان حمل و نقل گردید و در سال 1396 نیز 100 دستگاه واگن باری با شرکت آروین تبریز قرارداد منعقد نمود، که پس از ساخت وارد شبکه ریلی کشور گردیدند. با این وجود بدلیل محدودیت تولید کارخانجات داخلی ساخت واگن و به منظور دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده شرکت و عزم و اراده جدی مدیران مجموعه برای توسعه و ارتقاء شبکه حمل و نقل ریلی ، قرارداد خرید 200 دستگاه واگن لبه بلند حمل مواد معدنی به ارزش 9.080.000 یورو را با سازندگان کشور روسیه منعقد نمود که با تلاش شبانه روزی شرکت فولادریل توس، واگنهای مزبور در سال 1397 تحویل و وارد شبکه ریلی کشور گردید تا یاری گر حوزه حمل و نقل ریلی کشور در پهنه وسیع جمهوری اسلامی ایران باشد .
شرکت فولادریل توس با نگاهی دقیق و مدبرانه به حوزه حمل و نقل ریلی و توجه به نیازها و ضرورتهای این عرصه همچنان با دقت ، سرعت و با برنامه ریزی مدون در حال پیشبرد اهداف و برنامه های خود بوده و امیدوار است روز به روز سهم بیشتری در خدمت رسانی به مردم شریف ایران در حوزه حمل و نقل ریلی داشته باشد.

تعداد نظرات (0)


پیام بگذارید

کلیه حقوق کپی رایت © 2024 برای ثبت گشرکت های تعاونی فولادیار محفوظ است