فولادیار 50 واگن ملکی به ناوگان حمل و نقل ریلی افزود

فولادیار 50 واگن ملکی به ناوگان حمل و نقل ریلی افزود


به گزارش روابط عمومی گروه شرکت های تعاونی فولادیار:
گروه تعاونی فولادیار در مرداد ماه سال جاری در راستای استفاده بهینه از سرمایه همکاران فولاد خراسان و افزایش امکانات و دارایی های سرمایه ای شرکت، اقدام به عقد قراردادی با شرکت واگن سازی پارس نموده که بر اساس آن شرکت یادشده عملیات ساخت و تحویل 50 دستگاه واگن لبه بلند را آغاز و ظرف 5 ماه آینده به انجام خواهد رساند.
آقای حداد (مدیر عامل شرکت تعاونی فولادیار) با بیان این که این واگن ها با توجه به نوع و ساختار آن بیش از هر چیز می تواند برای حمل گندله و آهن اسفنجی و خدمات حمل و نقل مورد نیاز مجتمع فولاد خراسان به کارگیری شود، افزود: برای اجرای این قرارداد مبلغ 13.5 میلیارد تومان از محل تسهیلات ویژه تولیدی که دارای سود پایین و مدت بازپرداخت سه ساله است، تامین اعتبار شده که با توجه به اختصاص سرمایه به شرکت تعاونی فولادیار، مزایای آن برای سهام داران این گروه تعاونی بسیار ارزشمند است.
مهندس سروری (رئیس هیات مدیره) شرکت فولادیار پیش از این نیز از طریق شرکت حمل و نقل ریلی فولادریل توس اقدام به خرید یکصد واگن باری نموده بود که بخشی از آن هم اکنون در شبکه حمل و نقل ریلی کشور فعال است و این 50 واگن جدید در مالکیت گروه اصلی تعاونی فولادیار و 100 درصد آن جزو سرمایه خود شرکت خواهد بود.
به گفته وی نخستین بخش از واگن های سفارشی جدید که قرارداد آن 25 مردادماه به امضا رسیده است تا 120 روز آینده تحویل فولادیار خواهد شد.
گفته می شود با توجه به چشم انداز افزایش ظرفیت تولید در فولاد خراسان، فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله در حوزه حمل ونقل یکی از ضرورت هایی است که باید به آن توجه ویژه شود. از جمله بر اساس نظرکارشناسان، در آینده برای حمل مواد اولیه و محصولات فولاد خراسان دست کم افزایش 1000 دستگاه واگن ریلی به ظرفیت حمل و نقل ریلی کشور مورد نیاز خواهد بود.

تعداد نظرات (0)


پیام بگذارید

کلیه حقوق کپی رایت © 2024 برای ثبت گشرکت های تعاونی فولادیار محفوظ است