اعلام پایان مهلت استفاده از حق تقدم سهام

اعلام پایان مهلت استفاده از حق تقدم سهام

اطلاعیه بسیار مهم 
اعلام پایان مهلت استفاده از حق تقدم سهام


 قابل توجه سهامداران محترم شرکت تعاونی فولادیار.

موضوعات :

1️⃣ اعلام قطعی پایان مهلت استفاده از حق تقدم سهام در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ به ارزش اسمی ده هزار ریالی.


2️⃣ اعلام شرایط تقسیط واریز حق تقدم سهام به شرط واریز بیست درصد نقدی تا ۲۷دی ماه ۱۴۰۰ و پرداخت باقیمانده آن در ۵ قسط ماهیانه در سررسید های دقیق اعلام شده.


3️⃣ اعلام فراخوان به جهت استفاده از مانده مصوبه اعطاء تسهیلات بانک اقتصاد نوین(به تعداد بسیار محدود ) برای متقاضیان استفاده از تسهیلات برای واریز حق تقدم سهام با مراجعه به بانک فوق در تاریخ های ۲۶ و ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰.




????به جهت تعیین تکلیف موضوع حق تقدم سهام و نظر به در خواست جمعی از سهامداران محترم مبنی بر درخواست تقسیط افزایش سرمایه، هیات مدیره با برگزاری جلسه فوق العاده ای ضمن اعلام قطعی پایان مهلت استفاده از حق تقدم سهام در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ ، برای اعضایی که تا کنون موفق به واریز نقدی حق تقدم خود نشده و همچنین از شرایط تسهیلات بانکی هماهنگ شده ، استفاده ننموده اند ،شرایط تقسیط با شرایط ذیل را مصوب نمود؛


✅ ۱- از آنجا که مهلت استفاده از حق تقدم صاحبان سهام به ارزش اسمی ده هزار ریالی ، تنها تا پایان وقت اداری ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ می باشد . متقاضیان واریز اقساطی می بایست معادل بیست درصد حق تقدم خود را تا قبل از ساعت ۱۴ مورخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ به حساب شرکت و با شناسه اختصاصی واریز نمایند بدیهی است تنها واریز بیست درصد به حساب شرکت تا تاریخ فوق، به منزله اقساطی شدن حق تقدم و قبول مابقی شرایط اقساط است که در ادامه بیان می شود.


✅ ۲- بعد از واریز بیست درصد حداکثر تا پایان وقت اداری ۲۷ ام دی ماه ۱۴۰۰ ،متقاضی می بایست در پنج قسط برابر باقیمانده حق تقدم خود را تا پایان وقت اداری پانزدهم هر ماه به حساب شرکت و به شناسه واریزی اختصاصی خود واریز نماید.با هر کدام از اقساط واریز نشده در سررسید به شکل حق تقدم های استفاده نشده برخورد می شود.مثال مشخص اینکه برای حق تقدم با مبلغ نمونه ۲۵ میلیون تومان ،عضو می بایست ۵ میلیون تومان تا ۲۷ ام دی ماه به حساب شرکت واریز کند و حتماً تا قبل از پایان ساعت اداری پانزدهم هر ماه (ماههای بهمن ،اسفند ۱۴۰۰و فروردین ،اردیبهشت و خرداد۱۴۰۱ )ماهیانه ۴ میلیون تومان به حساب شرکت و به شناسه اختصاصی خود واریز نماید.بدیهی است تنها واریز اقساط در سررسید تعیین شده ،در حساب افزایش سرمایه منظور میگردد و وجوه خارج از سررسید بلااثر و به حساب شخص واریز کننده عودت می گردد.


✅ ۳- ازآنجاکه مطابق اساسنامه شرکت، سود خالص بین سهامداران به نسبت تعداد سهام و مدت عضویت تقسیم می‌گردد لذا با محاسبه روزانه ، سود دوره متناسب با مبلغ اقساط و همچنین از تاریخ واریز اقساط محاسبه می گردد.


✅ ۴- کسانی که بیست درصد حق تقدم خود را تا پایان وقت اداری ۲۷ دی ماه واریز نکنند به منزله عدم شرکت در طرح واریز اقساطی و همچنین عدم شرکت در کل حق تقدم و طرح افزایش سرمایه محسوب می شوند زیرا تاریخ مذکور بعنوان آخرین مهلت استفاده از حق تقدم مصوب گردیده و به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد .برای حق تقدم های بلاتکلیف و باقی‌مانده که به آن اصطلاحا “حق تقدم‌های استفاده نشده” می‌گویند. نیز بعد از دو ماه بعد از پایان مهلت استفاده از حق تقدم‌ها ، واگذاری حق تقدم‌ دوباره برای چند روز بازگشایی شده و شرکت به نیابت از سهامداران، حق تقدم‌های انها را برای فروش عرضه نموده و واجدین شرایط می‌توانند این حق تقدم‌های استفاده نشده را با شرایط اعلامی خریداری کنند. بدیهی است پس از به پایان رسیدن مهلت استفاده از حق تقدم‌ها، دیگر کنترل و سرنوشت حق تقدم‌های استفاده نشده در اختیار صاحبان آنها نیست و هیات مدیره مطابق با تفویض مجمع با رعایت صرفه و صلاح شرکت در این خصوص اقدام خواهد نمود. لازم بذکر است طبق قوانین در صورتی که خریدار برای سهام حق تقدم درخواست نداشته باشد بر اساس قانون حق تقدم های استفاده نشده ملغی و از افزایش سرمایه کل جهت ثبت سرمایه کسر می گردد.

✅ ۵- نظر به اینکه در تاریخهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه و مطابق با آگهی قبلی با حضور نمایندگان محترم بانک اقتصاد نوین در دفتر فولادیار از سهامدارانی که موفق به دریافت وام نشده بودند مدارک دریافت گردید لذا از آنجا که بانک اقتصاد نوین از سرپرستی آن بانک به میزان تعداد و مبلغ مشخصی مصوبه اعطاء تسهیلات دریافت نموده این هماهنگی با بانک اقتصاد نوین بعمل آمده تا سایر متقاضیان دریافت تسهیلات جهت افزایش سرمایه در تاریخ ۲۶ و ۲۷ دی ماه به بانک مراجعه و فرم درخواست تسهیلات تکمیل نمایند . تعداد و میزان این تسهیلات( با تعداد محدود ) تنها تا رسیدن به سقف مصوب بانک اقتصاد نوین و تکمیل بودن مدارک متقاضی به ترتیب اولویت مراجعه به بانک بوده و هیچ تعهدی برای شرکت برای قبول یا رد آن توسط بانک ایجاد نمی نماید متقاضیان می توانند در تاریخ مزبور طی دو روز کاری ذکر شده به بانک مراجعه نمایند. از آنجا که تاریخ مراجعه به بانک در آخرین روزهای مهلت استفاده از حق تقدم می باشد برای از بین نرفتن حق تقدم پیشنهاد می گردد سهامداران بیست درصد از حق تقدم را بصورت نقدی به حساب شرکت واریز کنند تا به هر علتی اگر با تسهیلات ایشان موافقت نگردید حداقل شرایط استفاده از واریز اقساطی حق تقدم را از دست ندهند.


???? نظر به شرایط اعلامی اخیر ونیز ۵ دوره تمدید مهلت استفاده از حق تقدم سهام ، مجددا تاکید می گردد مطابق با تفویض اختیار حاصله از مجمع عمومی ، تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۰ آخرین مهلت استفاده از حق تقدم صاحبان سهام به ارزش اسمی ده هزار ریالی است و تاریخ مذکور به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد .


با احترام- هیات مدیره شرکت تعاونی فولادیار

تعداد نظرات (0)


پیام بگذارید

کلیه حقوق کپی رایت © 2024 برای ثبت گشرکت های تعاونی فولادیار محفوظ است